Transformers: Age of Extinction

Transformers 4

Den fjerde Transformers film “Age of Extinction” er en god film

“Transformers: Age of Extinction” havde premiere i torsdags. “Age of Extinction” er intet mindre end den fjerde Transformers-film i rækken. Jeg fik set den i weekenden med selskab fra en dejlig veninde. 🙂

Kort om “Age of Extinction”
“Age of Extinction” foregår handlingsmæssigt fire år efter den tredje film om Transformers – her skete en ødelæggende kamp mellem Autobots og Decepticons, der nærmest jævnede Chicago med jorden. Derfor har regeringen nu mistet sin tiltro til de mægtige Transformers – og de bliver jaget!
Vi følger opfinderen, Cade og hans datter, Tessa, der lever et forholdsvis stille og roligt liv udenfor storbyen. Lige indtil Cade ved et tilfælde finder Autobot-lederen Optimus Prime, og deres liv ændrer sig radikalt. Blandt andet får de Decepticon-dusørjægere efter sig og i kulissen lurer en mægtig race, der truer Jorden. Det er nu op til Cade, Tessa, Optimus Prime og hans Autobots at stoppe både menneskelige og intergalaktiske fjender.

Transformers 4 er en god film, der får 4 ud af 6 biografsæder
Som Transformers-fan kunne jeg godt savne den tidligere hovedrolleindehaver, Shia LaBeouf, og hans fantastiske kommentarer – men derudover så synes jeg bestemt, det nye menneskelige persongalleri gør det godt. Desuden kan man sagtens følge med i historien – også selvom man ikke har set de foregående film – hvis man rent faktisk kan have undgået at se bare én af de tre film. 😉 Alt i alt synes jeg, det er en god film, der sagtens kan ses af både det mandelige og kvindelige publikum. Hvis man velsagtens er til enten action, science fiction eller kamp-scener.4biografsaeder