Thor – the dark world

Thor - the dark world plakat

Thor – the dark world – endnu en af Marvels skønne superhelte-film kan ses i biffen lige nu

I fredags blev der set endnu en dejlig superhelte-film i biffen med en god veninde. For tiden er det “Thor”, der er fremme med sin anden solo-film i rækken under titlen “The Dark World”.

Tordenguden Thor fra Asgård
Den nordiske tordengud, Thor, er vendt hjem til Asgård, efter at have hjulpet “The Avengers” med at bekæmpe en større trussel på Jorden. “Thor – The Dark World” foregår altså tidsmæssigt efter filmen “The Avengers” fra 2012.

Thor mod det onde og mørke
Thor må nu kæmpe for at redde Jorden og alle De Ni Riger fra en oldgammel race ledet af den hævngerrige – og må jeg understrege utroligt utiltalende – Malekith, der har planer om at indhylle universet i et konstant mørke. Selvfølgelig møder Thor herigennem endnu en gang sin store kærlighed på Jorden, forskeren Jane Foster. Filmen byder naturligvis også på en masse kampscener og ikke mindst mistilliden mellem de to “brødre” Thor og Loke –  men det bedste ved filmen, synes jeg klart, er Lokes og Jane Fosters praktikants ironiske og sjove kommentarer hele vejen igennem filmens fortælling – læg lige ekstra mærke til dem. 😉

Vent på forsmagen til den næste Marvel-film
Generelt er “Thor – the dark world” en god film – historien er spændende, der er både aktion, kærlighed, sorg og glæde – og derudover også nogle virkelig sjove elementer! Der bliver altså spillet på en masse forskellige følelser. Lige som da jeg var inde for at se “The Wolverine”, hvor der blev lagt op til den næste film med X-men – skal man også her være OBS på at blive siddende under rulleteksterne – da der her bliver givet et brudstykke til den næste Marvel-film, hvor Thor garanteret skal være med i. 😉

Jeg ender alt i alt med at give 4 ud af 6 biografsæder til Thor, da den som sagt er en god film – men der skal noget til at få flere biografsæder, når det nu er min yndlingsgenre, SUPERHELTE-FILM, der blev set. 🙂

4biografsaeder