The Twilight Saga: Breaking Dawn – del 2

Her ses de tre hovedrolle-indehavere i Twilight-sagaen; Jacob, Bella og Edward

Så var det den femte og sidste film i Twilight-sagaen, der stod for skud her “I biografsædet”. Jeg var med en dejlig veninde fra gymnasiet en tur i Biocity i Århus og prøvede for første gang deres Thunderbox-sæder – så det er faktisk en to i én anmeldelse. 😉

For det første, så kan det godt betale sig at give det ekstra, det koster at sidde i et Thunderbox-sæde, for så er det dømt massage igennem hele filmen! Man skal lige vænne sig til den voldsomme vibration i sædet i starten – men det tager ikke lang tid, før det er med til at gøre biograf-oplevelsen endnu bedre – det er virkelig med til at understrege de ting, der sker på lærredet. Men nok om det, nu til filmen. 😉

Til dem, der ikke kender til Twilight-universitet i forvejen, så vil jeg sige; man ER altså nødt til at sætte sig ind i det, før man kan se denne her film – ellers er man sat af fra start af! Jeg så selv de fire foregående film inden, jeg skulle ind og se den femte i rækken – og det kan varmt anbefales. Ellers har jeg også hørt, at bøgerne skulle være gode… Men det tager lige lidt længere tid at komme igennem dem… Hehe. Men i hvert fald er “Breaking Dawn – del 2” sidste kapitel i Twilight-sagaen og hermed bliver dramaet mellem Bella, varulven Jacob og vampyren Edward afsluttet. Jeg tror ikke, jeg vil skrive så meget mere – andet end der er dømt spænding, kamp, blod, kærlighed, venskaber og naturligvis en lykkelig slutning.

Selvom jeg ikke tidligere har været bidt af Twilight – så må jeg indrømme, det er et fantastisk univers, når man først er kommet ind i det. Jeg ender med at give “Breaking Dawn – del 2” 4 ud af 6 biografsæder, da det er en rigtig god film, der desværre ikke kan stå alene uden de foregående film.