The Amazing Spider-man 2

Firstclass, Cinemaxx Århus

Op med fødderne – på Firstclass sidder man i ekstra behagelige sæder… 🙂

Så fik jeg lokket min dejlige lillesøster, Line, med i biffen. Vi skulle naturligvis prøve Cinemaxx’s Firstclass. På Firstclass sidder man i ekstra gode sæder, hvor man har et lille bord og ikke mindst kan man få fødderne op og læne sædet tilbage. 🙂 Man kan også bestille popcorn og sodavand inde fra salen, som en medarbejder kommer med til dig under reklamerne. Det kan vi li’! Dog skal det siges, at Firstclass koster dobbelt pris af en almindelig biografbillet – og da vi så en helaftensfilm i 3D blev det en dyr fornøjelse. Så jeg vil ikke sige, det HELT er pengene værd – men i hvert fald en oplevelse at prøve. Så var det vist nok om det – til det, det virkelig handler om nemlig filmen: “The Amazing Spider-man 2”.

Kort om “The Amazing Spider-man 2”
Som titlen afslører, så har vi at gøre med en 2’er her – det er tilbage i 2012 at “The Amazing Spider-man” blev vist i biffen. I 2012 startede historien om Spider-man forfra, da Tobey Maguire blev udskiftet med Andrew Garfield som den netsvingende superhelt. Som sædvanlig vil jeg foreslå, at man ser den første film, før man sætter sig i biografsædet for at se efterfølgeren. Dog kunne jeg sagtens følge med, selvom det er nogle år siden, jeg så den første film. 😉

The Amazing Spider-man 2Som i enhver anden film om Spider-man, følger vi den lidt nørdede teenager Peter Parker, der har fået superheltekræfter efter et bid fra en radioaktiv laboratorie-edderkop. Peter bliver naturligvis sat overfor store prøvelser – i denne film i form af Oscorp Industries nye ejer, og Peters utilregnelige gamle ven, Harry Osborn og ikke mindst en Oscorp-medarbejder Max Dillon, der kommer ud for en noget speciel arbejdsulykke, der gør ham “i stødet”. 😉

“The Amazing Spider-man 2” behøves ikke at blive set i 3D
Jeg vil ikke ligefrem sige, at 3D-effekten blev udnyttet til fulde i denne film – i starten synes jeg, der var nogle fede scener, men det var som om, der blev færre og færre steder, hvor 3D-effekten blev brugt fuldt ud. Så man behøver helt sikkert ikke, betaler de ekstra penge for at se “The Amazing Spider-man 2” i 3D, efter min mening.

5 biografsæder til denne gode 2’er
Når man både får flere grineflip og fælder et par tårer i løbet af en film, så vil jeg bestemt mene, den er værd at se i biografsædet! Spider-man har som altid sjove kommentarer klar i selv de farligste situationer, mens han desværre også bliver udsat for nogle frygteligt sørgelige ting – men det er virkelig med til at gøre historien og filmen fremragende! Det eneste, der er med til at trække filmen “ned på” 5 biografsæder er, at hvis ikke man har set den første film “The Amazing Spider-man”, så vil man ikke hele tiden forstå, hvad det er, der bliver hentydet til. Spider-man får de varmeste anbefalinger herfra! 🙂

5 biografsaeder

PS.! Nu er det jo en Marvel-film – så bliv endelig siddende under rulleteksterne og få et nyt lille glimt fra den næste film om X-men! 🙂 JEG GLÆDER MIG!