Kvinden der forsvandt

David Finchers nyeste film “Kvinden der forsvandt”

I går var jeg til forpremiere på “Kvinden der forsvandt” (originaltitlen er “Gone Girl”). Instruktøren David Fincher er blandt andet kendt for thrillere som “Se7en“, “The Game” og “Panic Room” – for bare at nævne et par stykker. Og jeg må sige, at “Kvinden der forsvandt” passer rigtig godt sammen med hans andre film! Det er mørke film, der virkelig kan fange publikum.

Kort om “Kvinden der forsvandt”
Nick Dunne (spillet af Ben Affleck) melder sin kone, Amy, savnet. Det er under meget mystiske omstændigheder, at Amy er forsvundet – og derfor går politiets efterforskning hurtigt i gang. Medierne er hele tiden med på sidelinjen – og Nicks historie om et lykkeligt ægteskab, begynder så småt at smuldre. Hans løgne, bedrag og højst besynderlige opførsel bliver grobund for spørgsmålet: Er det Nick Dunne, der slog sin kone ihjel?

“Kvinden der forsvandt” er ikke blot en krimigåde, men også en uhyggelig thriller om det moderne ægteskabs mørkeste hemmeligheder! Så har jeg heller ikke afsløret for meget, for det hele er virkelig ikke, som man regner med i første omgang. 😉

En mørk og overraskende thriller, der får 5 ud af 6 biografsæder
Jeg synes, at nogle af de bedste film er dem, der overrasker – hvor man som seer ikke allerede fra start af har regnet ud, hvad historien ender med. “Kvinden der forsvandt” er bestemt også en historie med flere twist i, hvor det hele ikke er givet fra starten af. Dette er med til, at “Kvinden der forsvandt” kommer op på hele 5 ud af 6 biografsæder. Det er en vildt spændende historie – man er godt underholdt i hele 2½ time – samtidig med den er dyster og godt skruet sammen. Den er bestemt en tur i biografsædet værd! 🙂

5 biografsaeder