Hobbitten: Dragen Smaugs ødemark – anden del af triologien

Jeg kan sige med det samme, at den anden del af “Hobbitten” desværre ikke lever op til den første del, jeg så tilbage i december 2012: “Hobbitten: En uventet rejse”. Heldigvis er “Hobbitten: Dragen Smaugs ødemark” en rigtig flot film, jeg vil anbefale at se i 3D, når man nu alligevel sidder i biografsædet. 😉

“Hobbitten: Dragen Smaugs ødemark” er den anden del i triologien om hobbitten Bilbo Baggins

Kort om “Hobbitten: Dragen Smaugs ødemark”
Du skal have kendskab til enten Ringenes Herre-universet eller have set den første film om Hobbitten, ellers vil du være sat af fra start af i filmen – du bliver nemlig kastet hovedkulds ind midt i historien, hvor du følger hobbitten Bilbo. Som jeg også skrev til 2’eren af “Hunger Games” – så må det siges at være meget typisk for “en efterfølger” i en serie, som også “Dragen Smaugs ødemark” er det.

I “Hobbitten: Dragen Smaugs ødemark” er Bilbo Baggins midt i en farefuld mission sammen med 13 dværge og troldmanden Gandalf – deres mål er i sidste ende at tilbageerobre det fortabte dværgekongerige Erebor. De har allerede gennemgået mange farlige strabadser og fortsætter deres færd mod øst, hvor de både møder formskifteren Beorn, de kampdygtige skovelvere og kæmpe-edderkopperne fra Mirkwood. Det næste ønskede stop på deres lange rejse er “The Lonely Mountain”, hvor de skal stå ansigt til ansigt med den største fare af dem alle: Dragen Smaug!

4 ud af 6 biografsæder til “Dragen Smaugs ødemark”
Jeg ender med at give den anden del af “Hobbitten” 4 ud af 6 biografsæder, da det er en rigtig flot film – dog synes jeg ikke, den er helt lige så publikumsvenlig som den første del, da den starter meget lige på og hårdt med historien og ender næsten lige så pludseligt. Men heldigvis er Bilbos eventyr spændende at følge – og du kan glæde dig til en masse flotte udsigter, ulækre orker, massevis af kamp-scener, heltegerninger og en lille smule kærlighed.
4biografsaeder

2 thoughts on “Hobbitten: Dragen Smaugs ødemark – anden del af triologien

1. Personligt synes jeg at filmen måske burde være til en 3 ud af 6.

Filmen er ganske vist flot lavet, men det fremgår ret tydeligt at der oprindeligt var tale om 1 bog, som nu er i færd med at blive til 3 film. Film nr 2 i serien virker derfor for mig desværre langtrukken.

2. Det kan du have ret i, Lars. Det 4. biografsæde giver jeg helt sikkert også, fordi jeg bare elsker universet, filmen foregår i. Ringenes Herre har helt sikkert farvet mig. 😉