Guardians of the Galaxy

Guardians of the Galaxy plakat

Guardians of the Galaxy – den seneste Marvel-film på det store lærred

I søndags, da der var “store biografdag” var jeg blandt andet inde og se “Guardians of the Galaxy” med en veninde. 🙂

Kort om “Guardians of the Galaxy”
“Guardians of the Galaxy” er en samling noget alternative superhelte. Vi starter med at blive introduceret for Peter Quill, der også gerne vil gå under navnet Star-lord. Quill stjæler en magisk kugle, der viser sig at være meget betydelig for den onde og mægtige Ronan. For at undgå Ronans vrede bliver Quill tvunget til at slutte sig sammen med makkerparret bestående af den talende og våbenglade vaskebjørn, Rocket og kæmpe-træet, Groot, der kun kan sige én sætning. Derudover får de hjælp af den mystiske Gamora og den hævngerrige Drax the Destroyer. Sammen udgør de 5 “Guardians of the Galaxy”. Selvfølgelig skal gruppen af alternative superhelte redde hele galaksen fra Ronan og sørge for, at han ikke får fat i den magiske kugle, som Quill har stjålet!

“Guardians of the Galaxy” er fyldt med 70’er sange og sort humor!
Peter Quill aka Star-lord går rundt med sin walk-man, hvor han hører gode 70’er sange – dette bærer hele filmen præg af, da disse sange selvfølgelig er soundtracks til filmen. Men det er en masse sange, der får dig i godt humør, så det kan du godt glæde dig til! Desuden er filmen fyldt med en masse sort humor, idet superheltene altid har en spydig kommentar klar. Præcis det, som jeg også elsker ved eksempelvis Tony Stark i Ironman, der også er en af Marvels fantastiske figurer.

The Guardians får 5 ud af 6 biografsæder
Jeg ender med at give hver af de 5 superhelte 1 biografsæde. “Guardians of the Galaxy” er en rigtig sjov film – og at det er en samling alternative superhelte, synes jeg bestemt ikke gør noget – det gør bare det hele dét sjovere. Er du til ørehængere fra 70’erne og klar til et par gode grin, så synes jeg bestemt, du skal se “Guardians of the Galaxy”. 🙂5 biografsaeder