Fifty Shades of Grey

"Fifty Shades of Grey" plakat

“Fifty Shades of Grey” er en helt okay film, der dog vil være bedst som en såkaldt “sofa-film” 😉

Det var naturligvis den meget medieomtalte film “Fifty Shades of Grey”, jeg sidst fik set i biografsædet. Det var en god veninde, der rigtig gerne ville se den med mig – og det kan jeg jo ikke sige nej til. 😉

Kort om “Fifty Shades of Grey”

Det erotiske drama “Fifty Shades of Grey” er filmatiseringen af det første bind i E.L. James’ bestseller-trilogi, der gik hen og blev en kæmpe bogsensation verden over.

I den første film, “Fifty Shades of Grey”, indleder Anastasia Steel, der er en flittig litteraturstuderende, et seksuelt forhold til den mystiske mangemilliardær Christian Grey. Den magtfulde hr. Grey virker utroligt dragende på Anastasia: Han er ikke blot underligt reserveret, men også yderst kontrollerende. Dette standser ikke Anastasia i at forsøge at komme nærmere ind på ham og hans liv.

Til sin overraskelse finder Anastasia ud af, at hr. Greys dominerende væsen også har indflydelse på hans noget usædvanlige vaner i soveværelset, og snart må den seksuelt uerfarne Anastasia træffe en beslutning om, hvor langt hun egentlig vil gå for at tilfredsstille hr. Grey.

Rama-skrig i slutningen af “Fifty Shades of Grey”

Nu har jeg ikke læst triologien “Fifty Shades of Grey” – og har heller ingen intention om det – men jeg kunne meget tydeligt mærke på biografsalen, at størstedelen af publikum havde læst bøgerne i forvejen. Som enhver anden triologi, så bliver der naturligvis lavet en meget åben slutning på den første film, så publikum virkelig kan gå og spekulere over, hvad der NU vil ske i den næste film. Det var størstedelen af biografsalen bestemt ikke tilfredse med – men som biografanmelder mener jeg jo, det er lige præcis, som det skal være.

“Fifty Shades of Grey” – en okay sofa-film

Nu havde jeg hørt meget om “Fifty Shades of Grey”, før jeg kom i biografsædet for at se den. Og jeg vil sige, den absolut ikke lever op til forventningerne – derfor ender jeg med at give den 3 ud af 6 biografsæder. Det er en helt okay film, men jeg mener bestemt, den er bedst egnet som en såkaldt sofa-film. Så vent med at se den, til den udkommer på DVD – hvis du da kan vente så længe 😉

3biografsaeder