Fifty Shades – i mørket

Fifty Shades - i mørket filmplakat

Fifty Shades – i mørket

Så kom jeg af sted i BabyBio for første gang – og bestemt ikke den sidste. 😉

Det var dramaet “Fifty Shades – i mørket”, som jeg endda fik set på premieredagen! Det er fortsættelsen til den meget omtalte og lettere erotiske film “Fifty Shades of Grey“.

Babybio er et fantastisk koncept – ta’ i biografen sammen med din lille blyp. Der vil eventuelt være skruet ned for lydniveauet på filmen og være tændt lidt lys i biografsalen. Desuden er man også sikker på, at de andre biografgængere ikke rynker på næsen, når de små babyer ikke er helt stille eller skal ammes. 😉

Kort om “Fifty Shades – i mørket”

Som skrevet tidligere er “Fifty Shades – i mørket” en fortsættelse på historien og triologien “Fifty Shades of Grey” (læs evt. min anmeldelse af den første film her). Det er historien om Anastasia og hr. Greys forhold, der fortsætter i denne film nr. 2, hvor mangemilliardæren Christian Grey har besluttet sig for, at han vil have Anastasia tilbage – og gør alt for at det skal lykkes.

Sex sælger, eller hvad?

Den første film havde utrolig meget fokus på sex og hr. Greys røde værelse, hvorimod “Fifty Shades – i mørket” handler noget mere om, det at være i et forhold og de ting, der kan komme i vejen for, at to mennesker kan være sammen. Der er noget mindre sex i den anden film, men det er bestemt ikke helt væk! Så helt børnevenlig var denne BabyBio-film altså ikke 😉

3 biografsæder til “Fifty Shades – i mørket”

Historien bærer meget præg af, at det er en toer film. Det gør desværre, at filmen bliver en lille smule forudsigelig og ikke så spændende. Som jeg også mente efter at have set den første film om hr. Grey, så fungerer også “Fifty Shades – i mørket” bedst som en såkaldt sofafilm. Det er altså ikke død og pine nødvendigt at se den i biografsædet, men kan med fordel ses, når den kommer på DVD eller på diverse streamingstjenester. Det bliver altså til 3 ud af 6 biografsæder til 2’eren om hr. Grey. 🙂