Begravet i fortiden

I “Begravet i fortiden” gør Liam Neeson det mindst lige så godt som i “Taken”-filmene

I sidste weekend blev der igen tid til en biograftur og efterfølgende middag med kæresten. Denne gang blev det action-thrilleren “Begravet i fortiden” – med den noget mere passende amerikanske titel “A Walk Among the Tombstones”. Middagen bagefter blev nydt på Café Smagløs – stedet kan godt anbefales. 😉

Kort om “Begravet i fortiden”
I “Begravet i fortiden” følger vi den tidligere politibetjent, Matthew Scudder, der siden, at en uheldig skudduel fik tragiske konsekvenser for hans psyke, har levet et liv som uautoriseret privatdetektiv. Privatdetektiven er spillet af Liam Neeson, som de fleste nok vil kende fra filmene “Taken” og “Taken 2”. Og man må sige, at “Begravet i fortiden” passer yderst godt sammen med “Taken”-filmene.

Scudders tvivlsomme levevej gør, at han arbejder meget i en moralsk gråzone, hvor hævnen vejrer meget højere end loven! Dette gør sig bestemt også gældende, da Scudder bliver kontaktet af en narkogangster, hvis hustru er blevet brutalt myrdet. Han bliver bestilt til at finde hendes morder og kommer herved på færden af to seriemordere – og jagten går bestemt ikke stille for sig. 🙂

“Begravet i fortiden” er bestemt en hård film
I “Taken”-filmene nedlægger Liam Neeson mange skurke på stribe – nærmest uden modstand. Dette gør sig ikke helt gældende i “Begravet i fortiden” – her er der mere modstand og kamp, som bestemt ikke gør filmen dårligere. Dog skal det siges, det ikke er en film for sarte sjæle – folk bliver både kvalt, skudt og slagtet i løbet af historien! Filmen lever i hvert fald op til action-genren på dette punkt.

5 biografsæder til “Begravet i fortiden” og Liam Neeson
Jeg ender på 5 ud af 6 biografsæder til filmen og ikke mindst Liam Neeson. “Begravet i fortiden” er en brutal action-thriller, hvor du er godt underholdt fra start til slut. Dog har historien et par huller, der gør, at min anmeldelse ikke kommer helt op at ringe. Så ta’ kæresten eller en god ven i hånden og kom i biografen – specielt hvis du er vild med “Taken” og “Taken 2”. 🙂 5 biografsaeder